Vacature voorzitter RKVV Bergeijk

RKVV Bergeijk is een voetbalvereniging waar plezier, prestatie en respect voor elkaar en onze gasten hoog in het vaandel staan. De vereniging heeft ca. 750 leden, met teams van meisjes, jongens, mannen, vrouwen en een G-team.
Onze vereniging wordt gedragen door de vele vrijwilligers: mensen die zich belangeloos inzetten voor onze club. In een dorp met een actief verenigingsleven speelt RKVV Bergeijk een centrale rol.
We willen winnen, maar met fatsoen en respect voor de tegenstanders, de scheidsrechter, het publiek en alle andere betrokkenen.

Wij zijn voor onze vereniging op zoek naar een nieuwe voorzitter. Onze huidige voorzitter Bart Reuter heeft aangegeven eind volgend jaar te gaan stoppen; we gaan ons de komende periode oriënteren op zijn opvolging.

Wij zoeken:

We zijn op zoek naar iemand bij wie verenigingsdenken voorop staat. Zij/hij staat midden in de Bergeijkse gemeenschap en wil samen met de andere bestuursleden, vrijwilligers, leden en sponsors  verder vorm geven aan de ambities en de toekomst van onze vereniging.

Profiel:

• Je bent het boegbeeld van de club en een echte verbinder die vrijwilligers zichtbaar waardering geeft, stimuleert en motiveert.
  • Je hebt gevoel bij en oog voor het sociale én sportieve aspect van een dorpsclub;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  • Je beschikt over inlevingsvermogen
  • Je bent initiatiefrijk, besluitvaardig en doortastend
  • Je hebt bij voorkeur bestuurlijke en/of leidinggevende ervaring
  • Een voetbalhart is een pré, evenals binding met de jeugdtak van onze club

Taken:

• Vertegenwoordigt diverse belangen binnen club en bestuur en treedt als zodanig naar buiten
  • Vertegenwoordigt de vereniging actief, zowel intern als extern
  • Zit de bestuurs- en ledenvergaderingen voor
  • Coördineert de bestuurstaken, delegeert op een stimulerende wijze
  • Zorgt voor een goede en fijne samenwerking binnen de vereniging
  • Is een aanspreekpunt
  • Stelt zich op de hoogte van lopende zaken
  • Onderhoudt contacten met de gemeente en overige samenwerkingspartners
  • Bepaalt samen met de andere bestuurders het beleid binnen de vereniging
  • Neemt initiatieven om de vereniging organisatorisch, bestuurlijk, sportief en financieel op een nog hoger niveau te brengen

Informatie of interesse?

Als je nadere informatie wilt en/of geïnteresseerd bent, lichten we een en ander graag verder toe in een persoonlijk gesprek.

Je kunt contact opnemen met :
Marielle Vervest, e-mail secretariaat@rkvvbergeijk.nl Tel.:06-46423968
Jeroen van Hout, e-mail jeugdvoorzitter@rkvvbergeijk.nl  Tel.: 06-25427082