Vertrouwenspersonen KNVB

Binnen de KNVB fungeren Vertrouwenscontactpersonen als eerste aanspreekpunt bij (dreigende) incidenten en kunnen zij mensen doorverwijzen naar NOC*NSF vertrouwenspersonen of andere ondersteunende instanties. Bij de KNVB werken zes opgeleide vertrouwenscontactpersonen waar verenigingen die te maken krijgen met seksuele intimidatie binnen de vereniging terecht kunnen.

Deze vertrouwenscontactpersonen verzorgen de eerste opvang en zijn het eerste aanspreekpunt. Ze nemen meldingen aan, informeren over mogelijke vervolgstappen, verzorgen procesbegeleiding en hebben een adviesrol richting verenigingen.

Als een persoon echt een vertrouwelijk gesprek wil over iets dat hij of zij heeft meegemaakt op het gebied van seksuele intimidatie, dan verwijzen onze vertrouwenscontactpersonen door naar de vertrouwenspersoon van de NOC*NSF. Deze vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor en zoekt samen naar oplossingen. Uiteraard wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld.

Indien je contact wil met een KNVB vertrouwenspersoon, neem dan contact op via:

Zie ook de website van de KNVB aangaande seksuele intimidatie.