RKVV Bergeijk VR1 – RKHBS VR1 1-2

Op 14 april staat de wedstrijd tussen RKVV Bergeijk VR1 en RKHBS VR1 op het programma. Vanaf minuut 1 begint de thuisploeg sterk. In de 4e minuut schiet Sacha prachtig raak vanaf de 16-meterlijn en brengt daarmee haar team op een 1-0 voorsprong. Bergeijk domineert in de beginfase van de wedstrijd en laat zien wat ze in huis hebben.
Na ongeveer een kwartier begint RKHBS beter in de wedstrijd te komen. Een schot op doel wordt gepareerd door een uitstekende redding van Nicole. De spanning stijgt als Sacha in de 25e minuut geblesseerd uitvalt, wat een tegenslag is voor Bergeijk. RKHBS begint steeds sterker te worden en creëert kansen.

In de 30e minuut wordt opnieuw een schot van RKHBS gekeerd door Nicole, maar het blijft niet lang 1-0. Na 35 minuten spelen komt RKHBS langszij en maakt het 1-1. De druk van RKHBS blijft aanhouden en in de 40e minuut volgt zelfs een eigen doelpunt van Bergeijk, waardoor RKHBS op een 1-2 voorsprong komt vlak voor rust.

Na de rust blijft het spannend. In de 47e minuut wordt een bal van de doellijn gehaald door Loes, waarmee ze haar team behoedt voor een grotere achterstand. RKHBS blijft aanvallen en in de 52e minuut belandt een schot op doel op de paal na wederom een knappe redding van Nicole.

Met nog een kwartier te gaan, gooit Bergeijk het roer om en begint zelf weer druk te zetten. In de 80e minuut krijgt Nina een grote kans, maar haar schot gaat net naast. RKHBS blijft echter gevaarlijk, maar Nicole staat keer op keer haar mannetje en redt schitterend, eerst in de 81e minuut en vervolgens in de 87e minuut.
Ondanks de sterke eindsprint van Bergeijk, weet RKHBS stand te houden en eindigt de wedstrijd met een 1-2 overwinning voor de bezoekers.

Opstelling: Nicole van der Zanden, Nadeche Cuypers, Julia Sleddens, Loes van de Wal, Heike Bernards, Lieve van Hoof, Nina Brugmans, Femke Dörner, Lotte Das, Joy Verhoeven, Sacha Lohman (25e Lotte Verkuijlen)