RKSV Festilent VR1 – Bergeijk VR1 4-0

Op 1 oktober staat de 2de competitiewedstrijd van Bergeijk VR1 op het programma. De tegenstander is RKSV Festilent uit het dorp Zeeland.

De wedstrijd begint met een valse start voor Bergeijk VR1. Binnen 5 minuten kijken ze al tegen een achterstand van 2-0 aan. Na deze moeilijke start slaagt Bergeijk VR1 erin om de wedstrijd voetballend in handen te krijgen.
Ze creëren hier en daar goede kansen, maar helaas wil de bal niet in het doel belanden. Net voor rust komt Festilent uit het niets weer tot scoren, waardoor de stand 3-0 is bij het ingaan van de rust.

Ook in de tweede helft heeft Bergeijk de wedstrijd voetballend in handen. Ondanks de inzet van de dames blijven grote kansen uit. In de 72ste minuut laat doelvrouw Nicole haar klasse zien door een grote kans voor Festilent knap te redden.
Een paar minuten later denkt Bergeijk VR1 dat ze een doelpunt hebben gescoord via Sacha, maar de scheidsrechter keurt het doelpunt af wegens buitenspel. Naarmate de wedstrijd naar zijn einde loopt, neemt Bergeijk meer risico en vallen er ruimtes aan de andere kant.
Festilent weet hier gebruik van te maken en slaagt erin om nog eenmaal te scoren, waardoor de eindstand 4-0 is in het voordeel van Festilent.

Opstelling: Nicole van der Zanden, Lotte Verkuijlen (60. Nanne van Hout), Loes Van de Wal, Kris van Lierop, Heike Bernards, Nadeche Cuypers, Lieve Van Hoof, Lotte Das, Nina Brugmans, Lynn van Hoof (55. Joy Verhoeven), Sacha Lohman.