Bergeijk Vr1 – Leveroy Vr1

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen: Bergeijk VR1 tegen Leveroy VR1.

Vanaf het eerste fluitsignaal toont Bergeijk de wil om de competitie sterk te beginnen. De dames hebben al snel een voetballend overwicht, maar helaas slagen ze er niet in om dit voordeel om te zetten in doelgevaar.

In de 16de minuut blijft een overtreding op Lieve onopgemerkt door de scheidsrechter. Dit balverlies leidt tot een snelle tegenaanval van Leveroy, dat met een afstandsschot op voorsprong komt: 0-1. Bergeijk bleef in het resterende deel van de eerste de betere ploeg, al lukte het niet om echt gevaarlijk te worden voor het doel van de tegenstander.

In de tweede helft zien we hetzelfde spelbeeld: Bergeijk is de betere ploeg, maar Leveroy loert op de tegenaanval. In de 53ste minuut scoort de bezoekende partij via een kopbal uit een vrije trap: 0-2. Daarna blijft Bergeijk druk uitoefenen op de verdediging van Leveroy. Na een mooie aanval schiet Nanne de bal helaas net voorlangs. Bergeijk blijft goed voetballen, maar mede door de sterke verdediging van Leveroy kan de Bergeijkse aanval niet gevaarlijk worden.

In de slotfase van de wedstrijd wordt Lieve met rood van het veld gestuurd. Nanne krijgt enkele minuten later nog een reuzekans, maar haar kopbal van dichtbij wordt knap gekeerd door de doelvrouw van Leveroy. Eindstand 0-2.

Opstelling: Nicole van der Zanden, Nadeche Cuypers (45. Heike Bernards), Loes Van de Wal, Kris van Lierop, Lotte Verkuijlen, Lynn van Hoof, Lieve Van Hoof, Julia Sleddens (50. Eline Uitjens), Joy Verhoeven (45. Nanne van Hout), Sacha Lohman.