Bergeijk- Netersel 6-2, RKHBS VR 1 – Bergeijk VR1 4-3

Bergeijk- Netersel   6-2

Bergeijk 1e periodekampioen door deze overwinning en door de winst van Terlo bij Unitas. Door een bliksemstart tegen Netersel kon Bergeijk uiteindelijk uitlopen tot maar liefst 6-2. De winst was voldoende om koploper Unitas in te halen en de koppositie over te nemen.

Al in de 4e minuut kwam Bergeijk tot scoren toen een voorzet van Colin Bergmans Gijs Jansen bereikte (1-0).
Vier minuten later was de volgorde andersom. Gijs zette voor en Colin scoorde 2-0. Een periode van (relatieve ) rust verstreek toen Stijn Cuypers een goede combinatie tussen Bastian Rondeel en Colin Bergmans afrondde met een hard schot (3-0).
In de laatste 5 minuten van de eerste helft leek tot 2x toe Netersel wat terug te doen maar telkens werd het gevaar afgewend.
Bergeijk was nog wel een keer voor rust effectief  toen Gijs Jansen goed voorbereidend werk van Ward Cox binnenschoot (4-0).

Hiermee was de ruststand bepaald.

Na rust deed Netersel wat terug. Daan Smets strafte nonchalant handelen in de Bergeijk-defensie af door 4-1 (52e minuut) te scoren.
Vrijwel meteen werd de voorsprong weer teruggebracht tot 4 door Stijn Cuypers (53e minuut: 5-1).
De ingevallen Piet Michielse deed ook een duitje in het zakje en scoorde in de 57e minuut 6-1.
In de 85e minuut kwamen de bezoekers nog terug tot 6-2 via Roel Michielse.

Opstelling Bergeijk:
Daan Bauhaus, Jop Lavrijssen, Len Rutten, Luuk van de Laar, Bram Bax, Tom Huijzers, Bastian Rondeel, Ward Cox,  Stijn Cuypers, Gijs Jansen en Colin Bergmans
Invallers Samim Yusofi, Rik Daams, Piet Michielse, Jens Cuijpers.

RKHBS VR 1 – Bergeijk VR1

RKVV Bergeijk VR1 verliest met 4-3 van RKHBS
Op een winderige zondag spelen RKHBS VR1 en Bergeijk VR1 de 7de competitiewedstrijd van het seizoen. Vanaf het eerste fluitsignaal is duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd zijn.
In de 10e minuut krijgt Bergeijk een uitgelezen kans om op voorsprong te komen. Een prachtige steekpass van Lynn bereikt Nina, maar helaas gaat haar schot over het doel.
Twee minuten later valt de goal aan de andere kant: 1-0 voor de RKHBS.Tot aan de 41e minuut zijn er weinig kansen voor beide teams. In de 41e minuut krijgt Bergeijk een grote kans, maar het schot op doel mist kracht. Twee minuten later, in de 43e minuut, probeert Lynn het van afstand, maar haar schot vliegt over.
Net voor het rustsignaal breekt RKHBS door en scoort, ruststand: 2-0.

Direct na de rust slaat RKHBS meteen weer toe: in de 47e minuut resulteert een schot op doel in een doelpunt, waarbij de verdediging van Bergeijk er niet goed uitziet: 3-0.
Bergeijk laat de kopjes niet hangen en komt snel terug. In de 48e minuut maakt Lieve de aansluitingstreffer na een voorzet vanaf de zijkant. De spanning is terug in de wedstrijd.
De 56e minuut brengt druk op de goal van RKHBS, maar Bergeijk slaagt er niet in de bal in het net te krijgen.
In de 73e minuut komt Nina opnieuw in actie en scoort een prachtige goal na wederom een voorzet vanaf de zijkant, waardoor de stand 3-2 wordt. Echter, slechts een minuut later incasseert Bergeijk een tegendoelpunt en staat het 4-2.
Met nog enkele minuten op de klok krijgt Nina een kans in de 80e minuut, maar haar schot gaat over.
In de 85e minuut profiteert Bergeijk van een verkeerde terugspeelbal van een RKHBS-verdediger. Sacha is er snel bij, omsingelt de keeper en schiet de bal in een leeg doel, waardoor de stand 4-3 wordt.

Opstelling:
Nicole van der Zanden, Heike Bernards, Loes Van de Wal, Kris van Lierop, Nadeche Cuypers, Nina Brugmans, Lieve Van Hoof, Lotte Das, Lynn van Hoof, Sacha Lohman, Nanne van Hout.