Bergeijk – De Raven 1-0

Bergeijk wint ook de4e wedstrijd in deze klasse. Het snelle doelpunt dat ondanks het buitenspelsignaal van de Luyksgestelse grensrechter werd toegekend bleek achteraf de enig goal.
De Raven vertrok met vele mogelijkheden maar met lege handen van sportpark De Bergerheide.
Een gelijkspel zou een terechte stand zijn geweest.

In de 7e minuut scoorde Bergeijk via Colin Bergmans na een voorzet van Jens Cuypers 1-0. Dat was vooralsnog het maximale resultaat uit de tot dan de eerste aanval van de Bergeijkenaren. De Raven bepaalde hierna voornamelijk het spel maar ondanks diverse mogelijkheden werd er niet gescoord. De beste kans was nog voor Bergeijk toen Jens Cuypers in de 41e minuut op de paal schoot.
Rust 1-0.

Ook na rust was De Raven de meest aanvallende ploeg. Kreeg diverse mogelijkheden en vele vrije trappen net buiten het strafschopgebied.
Maar uiteindelijk bleef de Bergeijkse defensie overeind.
In de 76e minuut schoot na een counter Colin Bergmans op de lat en in de ruime blessuretijd kreeg Bergeijk de beste kansen maar Jens Cuypers en Samim Yusofi kon ook nu niet het net  vinden.
Bergeijk kwam nog met tien man te staan toen Ward Cox tegen zijn 2e gele kaart “aanliep”.

Aanstaande zondag speelt Bergeijk, voor de beker, uit tegen DOSKO ’32 in Duizel.

Opstelling Bergeijk
Daan Bauhaus, Jop Lavrijssen, Len Rutten (75 Bram Bax), Luuk van de Laar, Bastian Rondeel, Rik Daams, Jens Cuypers, Ward Cox, Piet Michielse (81 Samim Yusofi), Stijn Cuypers en Colin Bergmans.