Nieuw Woensel- Bergeijk 1-3, RKVV Bergeijk VR1 – ST SVO DVC ‘16/ vv Keer VR1 0-3

Nieuw Woensel- Bergeijk 1-3

Bergeijk heeft de volle winst gehaald in Woensel en slaat daarmee een goede slag aan de kop van de 4e klasse. Alleen Unitas ’59 behaalde winst terwijl RKGSV en Dommelen de winst moesten laten aan ploegen die vechten tegen degradatie.
Met nog twee wedstrijden kan het nog spannend worden. Allereerst de moeilijke uitwedstrijd tegen Hapert (zondag 12 mei) dat knokt tegen degradatie en nog een thuiswedstrijd tegen Unitas ’59 dat nu 2e staat.

Nieuw Woensel kreeg in de beginfase de beste kans. In de 3e minuut moest Daan Bauhaus al reddend optreden. Bergeijk bepaalde overigens de “gang van zaken” in de 1e helft. Toch werden er maar 3 kansen gecreëerd. Gedoelpunt werd er niet.
In de 10e minuut schoot de steeds ijverige Samim Yusofi van afstand waarbij de Nieuw Woensel keeper reddend moest optreden.
In de 22e minuut schoot Jens Cuypers hard maar net over. In de 35e minuut werd de Eindhovense keeper echt op de proef gesteld door een afstandsschot van Stijn Cuypers. Zijn inzet werd tegen de lat “geduwd”.

Ruststand 0-0.

Bergeijk kwam goed uit de rust. Al meteen werd gevaar ontwikkeld door Bastian Rondeel maar de Nieuw-Woensel keeper redde nog. Een minuut later moest hij echter wel bezwijken.
Jens Cuypers werd goed aangespeeld binnen het strafschopgebied en hij zette de 0-1 (3e minuut) op het scorebord. Bergeijk zette door en Collin Bergmans kon in de 8e minuut de score met een schuiver verhogen tot 0-2.
Bergeijk viel terug op de verdediging en dat ging bijna geheel mis in de 12e minuut toen Nieuw-Woensel bij een schot zowel beide palen raakt.
Nu bleef de thuisclub aandringen en de aansluitingstreffer kon in de 25e minuut aangetekend worden toen Sander van Kersbergen door de Bergeijk-verdediging pingelde en met 1-2 afsloot.
Bergeijk herstelde zich hierna min of meer maar het bleef spannend tot in de blessuretijd 1-3 gemaakt werd via Bram Bax.

Opstelling Bergeijk:
Daan Bauhaus, Jop Lavrijssen, Len Rutten, Luuk van de Laar, Tom Huijzers, Bastian Rondeel Cox, Stijn Cuypers, Jens Cuypers, Colin Bergmans, Samim Yusofi en Bram Bax, ingevallen Gijs Jansen

RKVV Bergeijk VR1 – ST SVO DVC ‘16/ vv Keer VR1 0-3

Nicole van der Zanden, Loes van de Wal, Heike Bernards, Nadeche Cuijpers, Kris van Lierop (Kim Evers), Lisa Duenk (Britt van den Eijnden) Nina Brugmans , Femke Dorner (Joy Verhoeven) , Lieve van Hoof, Lotte Das, Nanne van Hout (Femke Bax)

We gaan goed van start . Na een kwartier een aanval vanuit achter naar Lotte die de bal goed voorbrengt. Nanne schiet net over.
Dan een aanval vanuit Keer die op de lat eindigt. In de 26e minuut meer gevaar voor de goal van Bergeijk, maar Nicole lost het goed op.
Nog een paar keer dat de tegenstander gevaarlijk is maar het levert geen goal op.

Dan een een-twee tussen Femke en Nina met een mooie pass op Lotte. Hij valt goed uit en Lotte weet hem bij Femke te brengen. Femke haalt uit en schiet helaas over.
Nina’s taak om de nummer 7 te houden gaat super. Zij heeft in de eerste helft geen schijn van kans. Een goeie eerste helft!

Met 0-0 gaan we de rust in.

Keer zet meteen druk en het wordt direct gevaarlijk voor de goal van Nicole.
Het kon niet uitblijven … in de 52e minuut wordt het 0-1.
We vechten, maar krijgen geen grip meer op de wedstrijd. In de 70e minuut wordt het 0-2 en 2 minuten later al 0-3…

Een wedstrijd met 2 gezichten, die eindigt in een 0-3 uitslag.