FC Eindhoven VR3 – RKVV Bergeijk VR1 2-0

Op zondag 17 maart betreden FC Eindhoven VR3 en RKVV Bergeijk VR1 het veld voor de 14de competitiewedstrijd.
Vanaf het eerste fluitsignaal komt FC Eindhoven sterk uit de startblokken, met een vroege druk op de verdediging van Bergeijk.
Ondanks hun sterke spel slagen ze er echter niet in om grote kansen te creëren in de openingsfase.

Het is echter RKVV Bergeijk die de eerste echte kans van de wedstrijd krijgt in de 10e minuut. Een fout in de verdediging van FC Eindhoven stelt Sacha in staat om alleen op de keeper af te gaan, maar de doelvrouw van Eindhoven komt snel uit haar doel en weet de inzet van Sacha knap te pareren.

Naarmate de eerste helft vordert, begint FC Eindhoven meer druk uit te oefenen en krijgen ze enkele gevaarlijke schoten op doel. In de 30e minuut gaat het eerste gevaarlijke schot van Eindhoven net naast, gevolgd door een soortgelijke kans vlak voor het rustsignaal.

In het begin van de tweede helft is het FC Eindhoven dat in de 50e minuut op voorsprong komt: een voorzet van de zijkant dwarrelt in het doel, waardoor de thuisploeg de leiding neemt. Slechts twee minuten later krijgt RKVV Bergeijk een grote kans, maar Britt kan niet op tijd schieten, waardoor de keeper van Eindhoven er tussenkomt.

Na het doelpunt lijkt FC Eindhoven wat gas terug te nemen, maar Bergeijk weet hier niet van te profiteren. In de 75e minuut resulteert een scrimmage voor het doel van Bergeijk in een corner voor Eindhoven, maar deze levert geen doelpunt op.
In de 80e minuut krijgt Eindhoven opnieuw een grote kans, maar Nicole redt knap.

FC Eindhoven blijft op zoek naar een tweede doelpunt. In de 82e minuut brengt Nicole opnieuw redding na een gevaarlijk schot van Eindhoven. Maar in de 86e minuut is het dan toch raak voor FC Eindhoven. Een afstandsschot van de thuisploeg belandt via de binnenkant van de paal in het doel, waardoor FC Eindhoven de voorsprong verdubbelt: eindstand 2-0.