Bergeijk- RKGSV 1-1

Bergeijk- RKGSV    1-1

De ploegen hielden elkaar in evenwicht. Een gering aantal kansen leidde niet tot  velddoelpunten. 2 penalty’s eerlijk verdeeld over beide partijen werden wel  ingeschoten

De wedstrijd kwam langzaam op gang. De eerste kans was voor Bergeijk via Stijn Cuypers, zijn schot ging over. Even later waren de bezoekers gevaarlijk. De inzet ging tergend langzaam op weg naar het doel maar werd uiteindelijk van de lijn gered.
In de 28e minuut werd aan Bergeijk een penalty toegewezen die Stijn Cuypers feilloos inschoot. (1-0)

Rust 1-0.

Na rust zocht RKGSV de aanval maar de Bergeijk defensie bleef vooralsnog overeind.
Heel laat in de wedstrijd werd de verdiende gelijkmaker. Ook nu was een penalty beslissend. Daan van Erp scoorde beheerst voor de bezoekers.

In de slotfase leek er dan toch een beslissing te vallen. In de 89e minuut redde de lat Bergeijk voor een nederlaag. Hier stond tegenover, dat in de 90e minuut een vermeende handsbal van RKGSV niet gehonoreerd werd. Conclusie: verdiend gelijkspel.

Bergeijk deelt nu de leiderspositie met Unitas ´59.
Volgende week speelt Bergeijk uit tegen Dommelen, de nr.3 in de klasse, dus weer een topper.

Opstelling Bergeijk:
Daan Bauhaus, Bram Bax, Colin Bergmans, Ward Cox, Stijn Cuypers, Tom Huijzers, Tys vd Laar, Jop Lavrijsen, Piet Michielse, Len Rutten, Samim Yusofi, Ingevallen: Gijs Jansen, Bastian Rondeel.