De Raven – Bergeijk 0-1

Bergeijk heeft zich gerevancheerd voor de nederlaag van vorige week door te winnen van De Raven en andermaal alleen de leiding te nemen in 4e klasse aangezien nu Unitas´59 punten verspeelde.

Bergeijk nam in de beginfase het initiatief maar verder dan een afstandsschot van Colin Bergmans kwam men niet. De beste kans ontstond in de 11e minuut voor de thuisclub na balverlies in de Bergeijk defensie. Keeper Daan Bauhaus in het doel van Bergeijk kon nog net reddend met de voet optreden.
In de 33e minuut werd de thuisclub nogmaals gevaarlijk en nu werd een open kans vrij voor doel gemist hoewel een goal afgekeurd zou worden wegens buienspel.
Even later in de 34e minuut was Colin Bergmans zijn directie tegenstander wederom te snel af. Zijn voorzet bereikte Tom Huijzers die met een schuivertje knap scoorde (0-1).
Vlak voor rust ontsnapte De Raven aan een eigendoelpunt maar de lat bracht nu redding voor de thuisclub.

Rust 0-1.

Na rust ging het tempo sterk naar beneden.
Bergeijk was nog kansrijk in de 71e minuut via Stijn Cuypers maar hij miste een uiteindelijk moeilijke kans. Nadat de Raven in de 82e minuut nog net naast schoot was Bergeijk in de ruime blessuretijd nog 2x dichtbij een doelpunt via een vrije trap van Stijn Cuypers op de kruising en een schot van Colin Bergmans op de lat.

Volgende week speelt Bergeijk thuis tegen RKGSV.

Opstelling Bergeijk:
Daan Bauhaus. Jop Lavrijssen, Len Rutten Tys van de Laar, Bram Bax, Ward Cox, Tom Huizers Stijn Cuypers, Gijs Jansen, Piet Michielse, Colin Bergmans.
Wissels Luuk vd Laar, Bastian Rondeel en Samim Yusofi.