Dommelen – Bergeijk 1-0

Dommelen heeft een gelukkige overwinning behaald op Bergeijk. Bergeijk had het betere van het spel. Was gedurende grote delen van de wedstrijd de bepalende ploeg maar moest in de 78e minuut toestaan, dat Dommelen scoorde. Daar ontbrak het bij Bergeijk aan.

Aan het begin van de wedstrijd zien we twee afwachtende ploegen. Bergeijk bouwde weliswaar een overwicht op maar pas in de 35e minuut kon echt gevaar gesticht worden. Colin Bergmans was dichtbij een doelpunt na een corner. Even later was het Ward Cox dat gevaarlijk voor het doel van Dommelen verscheen maar er werd nog net tot corner gewerkt.
Dommelen was in de 39e minuut gevaarlijk maar de Bergeijk-keeper kon net reddend optreden.

Rust 0-0.

Na rust roerde Dommelen zich meer nadrukkelijk. Er ontstond meer een wedstrijd.
Over en weer werd meer op de aanval gespeeld. In de 56e minuut moest de Dommelense keeper alles uit de kast halen om een afstandsschot van Samim Yusofi te weren.
Even later was het Dommelen dat gevaar ontwikkelde maar Bergeijk keeper Daan Bauhaus was nu de baas.

In de 75ee minuut leek Bergeijk de score te openen maar de inzetten, tot 2x toe, werden  afgeweerd. De aandacht in de defensie leek nu even afwezig en daarvan profiteerde Dommelen.
Jori van der Heijden wist zich vrij voor doel en kon met een schuiver raak te schieten.

Bergeijk kreeg nog eenmaal de kans op een goal maar in de 80e minuut zag men een inzet van de lijn gekeerd door een veldspeler.

Dommelen neemt de leiding van Bergeijk over en heeft nu één punt voorsprong op drie achtervolgers (Bergeijk, RKGSV en Unitas ´59).
Bergeijk speel a.s. zondag  7 april (in de week na Pasen ) thuis tegen Terlo.