Bergeijk VR1 – Eindhoven AV VR3 0-0

Tegen medekoploper RKGSV heeft Bergeijk ook in de 5e wedstrijd van deze competitie de volle winst behaal. In Gerwen werd verdiend gewonnen via een benutte penalty van Stijn Cuijpers.

Bergeijk behaalt vandaag een gelukkig punt nadat Eindhoven in de tweede helft de betere ploeg was en via een bal onderkant lat en een vlammend schot op de paal de winst kon aanraken.
In de eerste helft leek het daar nog niet op en was Bergeijk gewaagd aan de jeugdige ploeg uit Eindhoven. Niet dat er kansen zijn, beide keepers hoeven nagenoeg niet in actie te komen op een paar speldenprikjes na. Steekpass van Lotte op Joy maar bal te hard. Nina komt in een mooie schietpositie na een goede korte corner met Lotte. Helaas een afzwaaier.
Eindhoven komt met niet veel meer. Eind eerste helft nog een mooie opstoom actie van Heike a la Dumfries en levert een gevaarlijke lage voorzet af.

Tweede helft komt Eindhoven goed uit de startblokken resulterend dus in twee keer het houtwerk. In die fase is het alleen maar tegenhouden voor Bergeijk. Halverwege zakt het overwicht wat weg en kan Bergeijk naar het einde toe de brilstand vasthouden. Sacha kan nog een enkele keer met haar kenmerkende zeven-mijls stappen voor een beetje gevaar zorgen maar meer zat er niet in.
Spelend in de tweede klasse is echter elk puntje er een, maar Bergeijk zal in aanvallend opzicht meer moeten tonen dan vandaag.
Dat dat kan bewezen ze twee weken geleden.

Opstelling Bergeijk VR1:
Nicole van der Zanden, Kris van Lierop, Nadeche Cuypers, Loes van de Wal, Heike Bernards, Lieve van Hoof, Lotte Das, Nina Brugmans, Sacha Lohman, Joy Verhoeven (70 Demi Verrijt), Nanne van Hout.